Saturday, February 16, 2013

جهت ثبت در تاریخ مسلمین و مسلمات

بله من قصد داشتم یه پست در مورد آشپزی هام بگذارم ولی لطفا این پست  گیس طلا رو بخونید، فانش بیشتره! 
 خب حالا  چون ثبت مستندات آشپزی من برای ارجاعات بعدی ضروری هست پس مینویسم. از روی دستور پاسترامی بوقلمون درست کردم. حالا در آخرین مرحله در فر هست امیدوارم خوب بشه، بعدا میام میگم که خوب شده ....
  از روی  این دستور  هم ریلتش رو درست کردم، منتها من رون نداشتم و سینه بوقلمون لفت اور داشتم سو با همون درست کردم.  در حال حاضر از طعمش راضیم. ب اومد ازش نظر اون رو هم میپرسم.
 بعد چاباتا رو درست کردم با الهام از دستور لیلا جان ولی  چون میخواستم کلا آرد گندم باشه با دستور زیر درستش کردم
Whole wheat flour  - 350 g
All purpose flour  - 150 g
Yeast - 2 tsp
Salt - 15 g
Water - 2 Cups
در مورد نونش باید بگم که بینهایت راحت و خوشمزه هست. فقط مال من خمیرش بعد از ور اومدن (!) شکل نمیگرفت همش پخش میشد، البته وقتی پخت پوف کرد خوب شدا ولی بازم مثلا اگه بخوام گردالو درست کنم نمیشه، به نظرم باید یکم آبشو کم کنم. شاید آردشو بیشتر ... حالا اندفعه با آب کمتر امتحان میکنم ببینم چی میشه ولی در کل نونه خدا
و پنکیک کدوحلوایی - خیلی این کدوحلوایی موجود فانیه 
دستور بازهم با الهام از لیلا جان ولی به شکل زیر 
Pumpkin Pancakes
Whole wheat flour - 1 Cup
Milk -  1 Cup
Egg - 1 
Baking powder  - 1 tsp
Cinnamon, ginger, cloves and  nutmeg - it's actually up to you!
Pumpkin puree - 6 tbsp
طعمش با عسل و گردو خیلی عالیه ولی اولا که خیلی زیاد میشه یعنی چون من تنها بودم زیاد بود، کلا برا صبحانه دو یا 3 نفر آدم گشنه مناسبه به نظرم.  دوم اینکه خیلی پنکیک درست کردن زحمت داره مخصوصا که من بلدم نیستم درست حسابس تو تابه برش گردونم! ولی در کل راضیم . 

No comments:

Post a Comment