Wednesday, September 19, 2012

بستنی ارده



یک بستنی کشف و شهود کردم خدا! البته هنوز از تنور درنیومده بدم به آقای ب (اومده وبلاگمو خونده، بعد میگه چیه به من میگی ب، یکم برام کلاس بذار، منم شوهرذلیل گفتم باشه!)، امتحان کنه ببینه از مزش خوشش میاد یا نه. ولی من فعلا با همون دستورش هم دارم حال میکنم!

اوا! الان رفتم سرچ کردم دیدم قبلا یکی دستورمو کشف و شهود کرده بوده! ای بابا!

حالا من دستور خودمو واسه خودم میذارم که یادم بمونه ...

ارده، شیر تغلیظ شده، عسل، خامه هر کدوم به اندازه لازم :دی


باید حین قاطی کردن مواد ببینیم هر کدوم رو چقدر میخوایم! Joey یادته؟ دری­دی ماتئو (Drea de matteo ) میگفت cooking is passion, it comes from heart!

خب، همین! قاطی میکنیم، میذاریم فریزر، صبر میکنیم ببینیم  چی میشه!

حالا ایده بعدیم در راستای سالم سازیش اینه که با ماست چکیده به شکل فروزن یوگرت امتحان کنم، ببینم اون چی از آب درمیاد.

و خداوند به شف طیبه، همسرش، پسر گلش، مادر محترمش و سایر بستگان عزیزشون عمر با برکت بده که ما رو با این موارد آشنا میکنن. کلیه ایده های امروز من، از بستنی شیرعسلی شف طیبه جون اومده!

ایده بعدیم که اونم توی فریزره اصلش همین بستنی شیرعسلیه. من شیرعسلی نداشتم، جاش شیر تغلیظ شده (یک کامیون اسمه فقط!) رو با عسل و خامه قاطی کردم، گذاشتم فریزر.

حالا تا یکی دو ساعت دیگه معلوم میشه اینا چی از آب در اومدن.

الان دیدم فارسی بستنی ارده موجود نیست! ولی رسپی های خارجیش فراوانه، مخصوصا گویا ملت بلغار علاقه بیشتری به این بستنیه داشتن!
آها یه ایده دیگم الان از سرچ اومد، اونم این که به جای خامه از frozen banana استفاده کنیم.
خب آماده شد و طعمش هم پسندیده شد. و عکسهاشم اضافه میکنم!
این مال بعد 1 ساعته، خوب بود، خوبم اسکوپ میشد ولی بعدش آب میشد و شل!

پس یک ساعت دیگم گذاشتم باشه و هر 20 مین همش زدم، در آخر هم به قول شف جان فاکتور کرانچ اضافه کردم! شامل پرک بادام و یه تیکه های گرانولا و کمی شکلات خورد شده.



و بستنی خوشمزه ما آماده هست، این البته بستنی ارده هستش. واسه اون یکی دیگه حوصلم نکشید عکس بگیرم، ضمن این که هنوز آماده هم نشده! 


الان اندازه هاشم یادم اومد، بنویسم. 
100 میلی لیتر خامه، 4-5 ق غ شیر تغ، 2 ق غ ارده سفت، عسل رو بچشید تنظیم کنید!
خدایا در مورد پایان نامه ام کمک کن!


No comments:

Post a Comment