Monday, September 3, 2012

91.6.13


امروز خمیر اسکونی که از کافه شمشیری کوپ زده بودم رو دوباره درست کردم. مینویسم تا برای دفعه بعد یادم بمونه
آرد گندم کامل یک پیمانه، کره 25 گرم، بیکینگ پودر 1 ق چ، شیر 125 م ل، نمک هم حالا یکم! خب آرد رو الک کردم، با سرانگشتام قاطی کردم، ورز ندادم؛ انگار دارم پای درست میکنم! بعد دیدم فایده نداره، قاطی نمیشه شیرا رو ریختم، وسطش یادم اومد بیکینگ و نمک یادم رفته، اونام رو ریختم و یکم قاطی کردم انقدر که مثلا خمیر بشه، بعد دیدم خمیرش خیلی چسبناکه یکم دیگه آرد اضافه کردم. بعد تا جایی که میشد پهنش کردم، یه تریکی هم به ذهنم رسیده، چون خمیرش خیلی چسبناکه، من اول یکم دستمو خیس کردم. بعد به ذهنم رسید از سس مارینارا که برای روش درست کردم، برای پهن کردنشم استفاده کنم، تریک جواب داد. تا جایی که میشد نازک نازک پهنش کردم، حتی یه جاهایی انگار داشت پاره میشد ولی بعد پخت درست شده بود! از خمیرش خودم و همسر گرام رضایت کامل داشتیم!
و سس، والا دستور دوزل جان یه چیز دیگه ست، من چون نداشتم یه سری هاشو عوض کردم. 5 عدد گوجه را پوست کندم با آب جوش و بعد آب یخ. اینجا یادم رفت + بندازم روی گوجه ها! ابتدا 2 ق روغن کانولا ریختیم توی تابه، بعد سیر و فلفل سبز تند ها را اضافه کردیم، سپس رب گوجه 2 ق و بعد یکجور پونه کوهی، سپس شکر و سرکه سفید، بعد هم گوجه های خرد شده، نمک هم میخواستم اضافه کنم، نمیدونم اضافه کردم یا نه. معمولا که نمک در آشپزی من فراموش میشه. خلاصه گذاشتم به شکل ملایم برای خودش قل خورد و غلیظ شد، به نظرم افزودن رب گوجه در اینجا نقش مهمی داره! و پارمزان هم یادم رفت، اولش یادم بود، آخرش درگیر خمیره بودم، فراموشم شد.
روی خمیر سس رو ریختم، بروکلی که ریز شده و 1 دقیقه تقت خوردم بود رو با قارچ و فلفل دلمه قرمز رنگ ریختم روش، یکم موزارلای ایتالیایی و یکم دیگه فلفل دلمه، در آون با 225 درجه از پیش گرم شده به مدت 6-7 مین، سپس برویلر رو روشن کرده، 5 مین صبر کردیم تا روی آن طلایی شد، به علت عجله در خوردن یادم رفت از شاهکار امشبم عکس بگیرم. ب خیلی خیلی دوستش داشت.
با تشکر فراوان از جناب دوزل به خاطر این خمیر فوق العاده! کافیه آدم اراده کنه، 10 مین بعد خمیر آماده هست. اون مینم برای بیرون آوردن چیز میزا از یخچال و کابینت و ایناست!

No comments:

Post a Comment